SUNWEBS
PPC reklama

Kdy se vyplatí PPC reklama

Reklama je základem fungování jakéhokoli webu, eshopu a zkrátka čehokoli, co najdete na internetu. Každý z nás si určitě všiml zejména reklamních bannerů od Googlu anebo od Seznamu, které se nacházejí na mnohých stránkách provozovaných nejrůznějšími firmami a fyzickými osobami. Když zadáte do vyhledávání jakýkoli výraz, zpravidla se vám zobrazí nejprve sponzorované odkazy. Ty jsou právě vkládány právě zmiňovanými vyhledávači v rámci PPC reklamy.

Eshop se bez PPC neobejde

Optimální je PPC reklama hlavně u eshopu. Právě ten totiž potřebuje maximální možnou podporu prodeje a internetová reklama tohoto charakteru by měla být rozhodně jednou ze složek marketingu. Pokud provozujete eshop, vyplatí se investovat několik desítek tisíc korun, které vám pozvednou návštěvnost a logicky i míru konverzí. Peníze investované do PPC reklamy se vám vrátí v podobě marže na konkrétním zboží. Tedy alespoň v případě klasického eshopu se skladovými zásobami. U drop shippingu se orientujte dle míry zisku, který můžete při nákupu jednotlivých položek mít. Často ale váš podíl nemůže být tak velký, aby se vám investice do PPC reklamy vyplatila.

U magazínů se PPC nevyplatí

Provozujete-li internetově magazíny, do ppc reklamy se jít většinou nevyplatí. Ať už máte jakýkoli zdroj monetizace, často nedochází k takovému množství prokliků, aby se vám peníze vrátily. Nejčastěji vydělávají magazíny na adSense anebo na Skliku. Za kliky jsou ale často pouze korunové položky a investice do PPC by byla v řádu několika tisíc korun. Zisk ještě čítá i prodej PR článků. I tak se ale nedostanete nijak vysoko. Mnohem lepší je tak nakupovat a vyměňovat zpětné odkazy. Samozřejmostí musí být také pravidelné a kvalitní budování zpětných odkazů. To často mnozí provozovatelé magazínů podceňují a ztrácejí tak potenciál, což je škoda…

2 komentáře

  1. st49092@student.upce.cz'

    Přínosné, děkuji! 🙂

  2. thomy.rul@seznam.cz'

    To souhlasím! Hlavně s tím faktem, že „eshop se bez PPC neobejde“!! Samozřejmě ještě je potřeba se zaměřit společně s PPC reklamou také i na SEO eshopu: https://www.mediaunit.cz/jak-na-seo-eshopu-zkontrolujte-klicove-body to má také veliký podíl na návštěvnosti webu 🙂

Zanechat komentář

Tento formulář je chráněn Google reCAPTCHA. Odesláním souhlasíte s informacemi o zpracování údajů a podmínkami služby.