Jak psát nadpisy článků? 5 tipů pro vás
Datum: 24 února, 2018 od
Nadpis jakéhokoli článku je doslova alfou a omegou celého textu. Vždyť se na všechno stačí podívat optikou čtenáře. Ten se prvně zastaví právě u nadpisu, a když zjistí, že je o ničem, do dalšího čtení jej nedostane ani pár volů. Než přistoupím k 5 zajímavým tipům, pokusím se upozornit na to, jak by nadpis v žádném případě vypadat neměl. Jako příklad si uvedeme nákup vozu. Nadpis tedy nesmí být:
- příliš strohý – Nákup auta
- nudný – Jak na nákup auta?
- úlisný – Autíčko pro vás
- extrémně dlouhý – Chcete si vybrat nové auto a neradi byste se zdržovali?
- mimo téma – Střípky z historie nákupu aut
Jaký nadpis tedy volit?
1. Sebevědomý
Vybíráte nové auto? Víme jak na to
V tomto případě se čtenář pokouší skutečně hledat nový vůz a na nadpisu ho nejspíše zaujme fakt, že někdo dokáže poradit, jak by měl postupovat. Možná ho láká, že dostane radu zcela zdarma.
2. Novátorský
Objevili jsme nové levné a výkonné auto? Víte o něm také?
Že by existovalo nějaké auto, které je levné a zároveň výkonné? Pokud už ho někdo objevil, chci ho také. Přesně takto mohou lidé uvažovat.
3. Nadějný
S tímto novým autem se budete cítit stoprocentně bezpečně
Najděte mi někoho, kdo by se v novém vozu nechtěl cítit maximálně bezpečně! Stoprocentně každý. Fakt, že vůz je bezpečný jako ostatní v jeho třídě a cenové relaci, je už úplně něco jiného…
4. Negativní
Zapomeňte na všechna auta. Toto vás bude bavit!
Tak s tímto tvrzením jste veškeré ostatní vozy v podstatě hodili do koše. Jen to vaše bude nejrychlejší, nejlepší a nejkrásnější. Je tomu opravdu tak?
5. Zvídavý a prověřený
Otestovali jsme několik aut? Jak dopadla?
Rádi byste také věděli, jaké vozy v testu skutečně obstály? Které se staly spíše propadákem? Jste zvědaví? Pak se prostě všechno dozvíte. Článek přitom může být z poloviny zamčený. Někdo si přístup k dalším informacím jistě najde.
Stoprocentně se mi nepodařilo vystihnout většinu nadpisů, nicméně alespoň něco málo jsem snad poodhalil. Nadpisům se rozhodně va svém blogu hodlám v budoucnu ještě věnovat.
Tento formulář je chráněn Google reCAPTCHA. Odesláním souhlasíte s informacemi o zpracování údajů a podmínkami služby.